יום שלישי, 25 במרץ 2008

השיווק האמיתי הוא בידם של אנשי הארגון

השיווק האמיתי הוא בידם של אנשי הארגון הרבה נכתב על כוחם של אנשי הארגון בקידומו של מוצר או שירות אותו מספקת החברה. הרבה מילים נאמרו על כך שאומנם אנשי המכירות הם החזית המכירתית אולם כדי לדעת מה הלקוח באמת צריך ועם מה הוא מתמודד יום יום – שאל את אנשי הארגון שלך שעובדים מולו והם יגידו לך זאת יותר טוב מכל איש מכירות. הסיבה היא פשוטה – הם חיים את זה ויש להם קשר רגשי עמוק (על סקאלה רחבה שנעה בין אהבה למיאוס) למוצר וללקוח. קמפיין פרסום רגיל משקיע את מירב בתקציבו במוצרי המדיה כדי להעביר את המסר שלו. קמפיין שיווק אלטרנטיבי פועל אחרת ולעיתים אף בלי שקל במדיה הקונבנציונלית.




דוגמא נפלאה היא השקת אתר הפעילות החדש של מרכז הפיתוח של מיקרוסופט. לפני שבוע הושק האתר החדש של המרכז. אתר יפיפה בעל שיטת ניווט חדשנית ופלטפורמה ראויה ששמה את עובדי המרכז בראש הפעילות וסדר היום. האתר לווה בקמפיין מדיה נרחב בכל המדיות המובילות.
במסגרת פעילות ההשקה פעלו מיקרוסופט גם בדרך קצת אחרת. הם העלו תחרות פנים ארגונית בה לכל עובד לינק ייחודי המפנה לאתר. משימתם היתה להעבירו לחבריהם, והעובד שמספר הכניסות לאתר ממחשבים שונים יהיה הרב ביותר יזכה בפרס פנימי. 48 שעות לאחר עליית התחרות נכנסו לאתר מעל 10,000 גולשים שונים!.
תנסו לכתוב apointofu בגוגל – למעלה מ 200 אזכורים וכולם של התחרות – בכל אתר, פורום, רשת חברתית וקהילה. עובדי מיקרוסופט הם מפיצי הבשורה האמיתיים. להם הקשר הרגשי, להם האינטרס, להם הרצון – הם הדרך האמיתית להפיץ את המסר – מפה לאוזן.אכן, אנשי השיווק והמכירות הטובים ביותר הם אנשי הארגון עצמם – רק תנו להם להתבטא והם כבר יפתיעו את כולם.

Feel at home