יום שלישי, 22 בינואר 2008

הפלא האמיתי


כשהקמתי את הפעילות החדשה חיפשתי שם ייחודיי, שם קליט שיעביר את המסר בשנייה ושיוכל להיות בינלאומי. חבר יקר מאד, ליווה אותי את התהליך והציע לאחר מספר ניסיונות את PELEPE. השם עמד בארבעת הקריטריונים שהגדרתי, שם קליט, מעביר מיידית את המסר (הרי אנו עוסקים בשיווק אלטרנטיבי המבוסס על תקשורת מ"פה לאוזן"), הוא בינלאומי – מתגלגל על הלשון ונשמע טוב, ובעיקר אפשר לרשום אותו כסימן מסחרי. אבל הוא הרבה יותר מזה, בעברית אנו כותבים את השם כ "פלא-פה" והמשמעות של פל"א היא "פה לאוזן". בקיצור בוננזה. אכן חבר יקר ואהוב.
ידעתי שזה - זה, זה השם, זה המסר, זאת המהות. מה שלא ידעתי, זה שזו רק ההתחלה של הפלא... כי אחרי כחודש מאותו יום נכחתי בפלא האמיתי.
כשבוע אחרי רישום הפעילות, כשאני בעננים ומחלק כרטיסי ביקור לכל עבר, נפגשתי בקפה בבזל עם חברה שמכירה אותי מגיל מאד צעיר. סיפרתי לה על הפעילות, הלבטים, ועל החששות הכלכלים אך על ההחלטה לקפוץ למים. כאשר סיימתי את הפיץ, עיניה קרנו והחיוך לא ירד משפתיה. היא סיפרה לי על אישה מופלאה שפגשה מספר שבועות לפני, אשר מזה שנתיים נפגשת מדי סוף שבוע עם קבוצות של אנשים ומחוללת עימם פלאים. היא ספרה לי שמי שמשתתף באותה חוויה חוזר אחר – מאושר, קורן וחד, עם הרגליים על הקרקע. מה שהקסים אותי בסיפור הוא הפלא. לא כתבו על זה בעיתון ולא פרסמו את זה בשום מקום. כל עשרות המפגשים ומאות המשתתפים שמעו על זה מפה לאוזן והעבירו את החוויה בין חבריהם ומכריהם כמתנה אישית ייחודית בין חברים. הוקסמתי מהרעיון שיש מתנה פרקטית, אמיתית, שגורמת לך לאושר וגם ניתן לתרגמה לתכלס. אחרי שהיא סיימה את דבריה, היא פשוט חייגה למספר טלפון מסוים ומסרה לי את הנייד. 5 דקות לאחר מכן כבר נרשמתי.היה מדהים
זהו הפלא האמיתי, פלא שעובר בין חברים, בדרך פל"א.

Feel at home