יום שלישי, 22 בינואר 2008

קצת על הפצה ויראלית

כיום, כאשר פלטפורמות הווידאו זמינות לכל משתמש, העלאת סרטים הינה פשוטה יותר, אולם הפצתם ועצם היכולת לאתרם בין יער הסרטים העצום הקיים (מאות אלפים חדשים מדי חודש) הוא אתגר בפני עצמו. כמובן שניתן לעלות את הסרטים ללא השקעה כלכלית באתרים כפליקס / יו טיוב/ אמבטיה / מטה קפה וכדומה – אולם ללא קידום ו"זריעה" בקרב עשרות אלפי משתמשים, זמן ההפצה יכול לערוך חודשים רבים וגם אז כמות הצפיות לא תהא בהתאם לציפיותינו.
תיאוריית "הזנב הארוך" רלוונטית מאד בכל הנוגע להפצת סרטי אינטרנט וניסיון העבר מלמד כי זרז בתחילת התהליך מקצר משמעותית את תהליך ההפצה הראשוני (הגעה למסה קריטית ראשוונית אצל בעלי סף גירוי ושיתוף גבוה).

כיום קיימים בשוק מגוון מוצרים להפצת המסרים לפלחי הגיל השונים. מוצרים אלו כוללים כלי הפצה כגון: פורומים, בלוגים, קבוצות ברשתות חברתיות, לינקים באתרים רלוונטיים, רשימות תפוצה ומובילי דעת קהל, וכן מוצרי "מקדמי ויראליות" במסגרת פעילות אתרי המדיה. חשוב להדגיש כי קמפיין הפצה ויראלי אינו דומה לקמפיין מדיה רגיל, אלא דומה יותר לקמפיין אסטרטגי, הכולל צוות יועצי תקשורת טקטית. צוות מנתבי המסרים חייב לנטר באופן שוטף ולהגיב בזמן אמת אחר נתיב התפשטות המסר ועליו לוודא כי הערכים והמסרים הרצויים הם אלו שיועברו. פעילות ניטור ושליטה זו מחייבת פעילות יום יומית שוטפת בעולמות התוכן של הגולשים בצורה מתוחכמת וללא יצירת תחושה של התערבות פרסומית אגרסיבית.

Feel at home